Twórcy
Joanna Bednarczyk – absolwentka psychologii i filologii rosyjskiej w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie; w 2014 roku rozpoczęła współpracę jako dramaturżka i adaptatorka z uznanym polskim reżyserem, Pawłem Miśkiewiczem przy spektaklu „Kto wyciągnie kartę wisielca, kto diabła” (MOS, Kraków); wspólnie zrealizowali przedstawienia „Podopieczni” (Narodowy Teatr Stary, Kraków), „Idiota” (Teatr Narodowy, Warszawa), „Ości” (Teatr Soho, Warszawa), „Burza” (Teatr Narodowy, Warszawa), „Podróże Guliwera” (Narodowy Teatr Stary, Kraków), „Serotonina” (Teatr Studio, Warszawa), „Tirza” (Teatr Współczesny, Wrocław), „Biesy” (Narodowy Teatr Stary, Kraków); jako dramaturżka współpracowała z Eweliną Marciniak przy przedstawieniu „Jungfrau” (Nationaltheater, Mannheim); jest autorką tekstu „Respublica” wyreżyserowanego przez Łukasza Twarkowskiego (Lithuanian National Drama Theatre, Wilno) oraz „Przemiany” wystawionego we współpracy z Michałem Borczuchem (Teatr Studio, Warszawa); „Kordian i Cham. Powidok folwarczny” jest jej debiutem reżyserskim.
Paweł Malinowski – ukończył studia z kompozycji w Royal Academy of Music Aarhus w klasie Simona Stena-Andersena, Nielsa Rønsholdta i Juliany Hodkinson oraz z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Wojciecha Widłaka; w swojej twórczości poszukuje muzycznych obiektów z przeszłości, którym nadaje nowy kontekst; interesuje się kampem, piosenkami zespołu Roxette, historiami szkatułkowymi, a także życiem codziennym; współpracował z zespołami muzyki współczesnej, m.in. Airborne Extended, Duo Van Vliet, Ensemble Kompopolex, Ensemble Modern, Friction Quartet, Hashtag Ensemble, Momenta Quartet, NJYD, orkiestrą Corda Cracovia, Orkiestrą Muzyki Nowej, Spółdzielnią Muzyczną contemporary ensemble; jest laureatem I Nagrody na 58. Konkursie Młodych Kompozytorów im. Tadeusza Bairda (2017) oraz stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszych studentów. (2017/2018); jego utwór „Robotron” reprezentował Polskie Radio na 66. Międzynarodowej Trybunie Kompozytorów IRC (2019).
Mikołaj Małek – malarz, rysownik, scenograf, twórca instalacji; ukończył studia na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (2005, tytuł magistra sztuki, Wydział Malarstwa, 2017, tytuł doktora sztuki, Wydział Malarstwa); stypendysta MKiDN w roku 2015; razem z Anną Marią Karczmarską pracuje w kolektywie scenograficznym; współpracował m.in. z reżyserem Jakubem Skrzywankiem („Duchologia”, „27 grudnia”, „Gargantua i Pantagru-el), Marcinem Wierzchowskim („Solaris”), reżyserką Martyną Łyko („Dziecko”, „Białe małżeństwo”) w Teatrach w Polsce; brał udział w wystawach indywidualnych i grupowych w kraju i zagranicą m in. w BWA Wrocław, w Bunkrze Sztuki w Krakowie, w MOCAKu w Krakowie, w CSW Kronice w Bytomiu, w Galerii Szydłowski w Warszawie, w La rada w Locarno, Spike art w Berlinie, NoPlace w Oslo; współtwórca i założyciel o/b/c/y artist run space; od 2021 roku nauczyciel akademicki Akademii Sztuki w Szczecinie.
Anna Maria Karczmarska – artystka wizualna, performerka, scenografka i kostiumografka; ukończyła studia na ASP w Krakowie (2005, tytuł magistra sztuki, Wydział Malarstwa, 2017, tytuł doktora sztuki, Wydział Malarstwa); studiowała malarstwo, animację i scenografię; w latach 2001/2002 w ramach programu stypendialnego Sokrates/Erasmus studiowała malarstwo i scenografię na Accademia di Belle Arti w Mediolanie (Włochy); w latach 2007/2008 w ramach stypendium DAAD studiowała podyplomowo w Kunstakademie w Muenster (Niemcy); jest laureatką nagród: Samsung Art Master, CSW (2006) oraz dwóch edycji festiwalu Boska Komedia w Krakowie – najlepsza scenografia (kostiumy) w spektaklu „Odyseja” (2010) oraz najlepsza scenografia (kostiumy) w spektaklu „Hymn do miłości” (2017), w 2015 otrzymała nagrodę im. Leona Schillera w dziedzinie scenografii; jej prace śledzą performatykę „wyglądu” pod kątem społecznym, historycznym i kulturowym, pracuje z medium fotografii oraz na archiwach fotografii; współpracowała m.in. z reżyserami: Michałem Borczuchem (m.in. „Lulu”, „Portret Doriana Graya” i „Metafizyka Dwugłowego cielęcia”), Krzysztofem Garbaczewskim (m.in. „Opętani”, „Odyseja”), Cezarym Tomaszewskim (m.in. „Wesele Figara”, „Orfeusz i Eurydyka”), Radosławem Rychcikiem (m.in. „Dwunastu gniewnych ludzi”, „Dziady” i “Kartoteka”); od 2017 roku pracuje także w kolektywie scenograficznym ze swoim mężem Mikołajem Małkiem, razem zrealizowali m.in. „Duchologię polską”, “27 grudnia” oraz “Gargantuę i Pantagruela” w reż. Jakuba Skrzywanka; wystawiała m.in w CSW w Warszawie, Kuenstlerhaus w Dortmundzie, Muzeum Czartoryskich w Krakowie, Mica Moca w Berlinie; żyje i pracuje w Warszawie i innych miastach.
Hanka Podraza – kostiumografka. Interesują ją ubrania we wszystkich przestrzeniach życia, najmniej w reklamie bo stara sie nie przykładać ręki do konsupcjonizmu tego świata. Ma więcej zdjęć na instagramie niż obserwujących.
Adam Lipiński – absolwent Wydziału Operatorskiego w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi; autor zdjęć do filmów fabularnych, dokumentalnych oraz teledysków; współpracował ze znanymi markami, przy projektach komercyjnych i reklamach; jego prace były pokazywane oraz nagradzane w Polsce i za granicą; obecnie pracuje nad pełnometrażowym debiutem dokumentalnym.
Ewa Szumska – absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000) oraz Studium Piosenkarskiego w Poznaniu (1994); odnosiła znaczące sukcesy piosenkarskie – w roku 1993 wystąpiła na Festiwalu Piosenki Studenckiej w Krakowie oraz Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lubinie; laureatka XVII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu w roku 1996, gdzie zdobyła drugą nagrodę; od roku 2000 jest aktorką Teatru Polskiego w Poznaniu, gdzie zagrała wiele ciekawych ról, między innymi w spektaklach Pawła Łysaka (Feniksana w „Księciu Niezłomnym” Calderona/Słowackiego), Macieja Prusa (Gretka w „Hamlecie wtórym” R. Jaworskiego), Pawła Wodzińskiego (Dziewczynka w „Roberto Zucco” B. M. Koltesa), Grażyny Kani (Dziewczynka/Zagubiona dziewczynka w „Krwi” Sergi Belbela), Pawła Szkotaka (Anna w „Lamencie” Krzysztofa Bizio, Masza w „Mewie” A. Czechowa), Piotra Kruszczyńskiego (Sonia w „Płatonowie i innych” wg A. Czechowa); Ewa Szumska jest dwukrotną laureatką stypendium Miasta Poznania dla młodych twórców (1996, 2003).
Kornelia Trawkowska – absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (2008); zagrała w przedstawieniu dyplomowym „Marat/Sade” Petera Weissa w reż. Krystiana Lupy (Carolina Corday) oraz „Klątwie” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Polony (Kaśka); w latach 2009–2011 była aktorką Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, na deskach którego debiutowała; zagrała m.in. w „Orkiestrze Titanic” Christo Bojczewa w reż. Andrzeja Domalika (Ljubka), „Tango Piazzola” Anny Burzyńskiej w reż. Józefa Opalskiego (Maria), „Malavita. Ballady o Mafii” Anny Burzyńskiej w reż. Pawła Szumca (Donna Cicii) współpracowała m.in z Teatrem im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu (Urszula w „Gwałtu, co się dzieje!” Aleksandra Fredry w reż. Macieja Podstawowego; Czarownica/światłość w „Błękitnym Ptaku” Mauricea Maeterlincka w reż. Łukasza Zaleskiego), Teatrem Dramatycznym w Warszawie (Małgorzata i Urzędniczka w „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Magdaleny Miklasz; Maryna i Marysia w „Weselu” Wyspiańskiego w reż. Marcina Bartnikowskiego oraz w „Kabarecie na koniec świata” w reż. Kamili Michalak/ Wawrzyńca Kostrzewskiego), Teatrem Guido w Zabrzu („Frelki” w reż. Marcina Gawła); grała w spektaklach Teatru Telewizji oraz współpracowała z Teatrem Polskiego Radia; w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od maja 2016, gdzie można ją było zobaczyć w spektaklu „Ocalenie” w reż. Macieja Podstawnego (Maria-Kaleria).
Alan Al-Murtatha – absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie; w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od września 2021; wcześniej: 2017 „Postrzał” reż. Dariusz Starczewski (Kretzky), 2018 „Król” reż. Monika Strzępka (Mojżesz Bernstein), 2018 „Nienawiść” reż. Paweł Budziński (Shylock), 2019 „Jestem Obok” reż. Dariusz Starczewski, 2019 „Ecce Homo” reż. Paweł Budziński (Mefistofeles), 2019 „Święta Joanna” reż. Monika Strzępka (Kapelan/Sinobrody), 2020 „Studium o Hamlecie” reż. Radek Stępień.
Konrad Cichoń – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie; ukończył również dwuletnią Policealną Szkołę Aktorską Art-play Doroty Pomykały i Danuty Owczarek; kształcił się pod okiem Pawła Miśkiewicza, Jana Peszka, Doroty Segdy, Roman Gancarczyka; zagrał w przedstawieniu dyplomowym „Dogville” Larsa von Triera w reż. Aleksandry Popławskiej (Billy) oraz „Marii Stuart” Friedricha Schillera w reż. Szymona Kaczmarka (hrabia Leicester); od września 2016 roku w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu.
Jakub Papuga – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2000); laureat wyróżnienia na Festiwalu Szkół Aktorskich w Łodzi (2000) za rolę Denka w „Śnie nocy letniej” Williama Shakespeare`a w reżyserii Krzesisławy Dubiel oraz za rolę Sąsiada w „Rodzinie Totów” w reżyserii Krzysztofa Dracza; w roku 2005 otrzymał Stypendium Artystyczne Miasta Poznania; od 2000 roku związany jest z Teatrem Polskim w Poznaniu; jest także aktorem filmowym.
Paweł Siwiak – absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu (2008); laureat Nagrody Specjalnej za spektakl „Matka” na festiwalu Zdarzenia w Tczewie (2008) oraz nagrody dla najlepszego aktora na festiwalu Romateatrofestival w Rzymie (2009); w zespole Teatru Polskiego w Poznaniu od września 2009; zagrał m.in. w „Ferdydurke” Witolda Gombrowicza w reż. Artura Tyszkiewicza (Hopek, Żebrak), „Mykwie” Piotra Rowickiego w reż. Moniki Dobrowlańskiej (Żołnierz, Świadek), „Szarańczy” Biljany Srbjanović w reż. Pawła Szkotaka (Urzędnik, Bywalec klubu), „Walizce” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk w reż. Piotra Kruszczyńskiego (Pantofelnik), „Pannach z Wilka” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Krzysztofa Rekowskiego (Jurek), „Mistrzu i Małgorzacie” Michaiła Bułhakowa w reż. Grigorija Lifanowa (Warionucha, Riuchin), „Chłopcu malowanym” Piotra Rowickiego w reż. Piotra Ratajczaka (Duch Jacka).
Aleksandra Samelczak – tegoroczna absolwentka wydziału aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie; dotychczas zagrała w spektaklach dyplomowych „Święta Joanna” w reż. Moniki Strzępki oraz „Studium o Hamlecie” w reż. Radka Stępnia w Teatrze AST; za rolę w „Świętej Joannie” otrzymała wyróżnienie aktorskie na 38 Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi; gościnnie występuje w przedstawieniu „Kariera Artura Ui” w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie; na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu można ją zobaczyć w spektaklu „Nana” w reżyserii Moniki Pęcikiewicz, gdzie wciela się w rolę Amelii; w tym sezonie dołączyła również do obsady spektaklu „Kordian i Cham. Powidok folwarczny” w reżyserii Joanny Bednarczyk; laureatka III miejsca w ogólnopolskim festiwalu wokalnym „Pamiętajmy o Osieckiej” 2018 oraz zespołowego Grand Prix dla spektaklu „Zamek” w reż. Franciszka Szumińskiego na Forum Młodej Reżyserii 2018 w Krakowie; w wolnych chwilach lubi czytać, rozmawiać z ludźmi i podróżować.